bloglovin

Tävling 28 september!

I lördags var det åter igen dags för mig och mina busar att åka o tävla. :) Min gamla Nasse fick vara hemma, då vi skulle hoppa på matta och det tycker han är blää. ;) Så han fick busa runt i hagen hemma med syster Campino, eftersom min syster var hemma. 
Att åka o tävla är något av det bästa jag vet. Inte bara för att få se utvecklingen kaninerna gör, utan också för att man har turen att vara medlem i en otroligt härlig klubb, Sörmlands Kaninhoppare. Man välkomnas med öppna armar, ingen dömmer en, alla är bara så kärvänliga och sådär härligt flummiga. :) 
Denna dag tävlade vi i krokig bana, vi hade väldigt litet utrymme, så hindren stod ganska nära o det var många ställen där hinder som inte skulle hoppas just då var frästande för kaninerna. Men toppenbra träning för de som ska åka på SM i februari nästa år, för då har vi inte så stor yta att röra oss på heller. 
Först ut av mina var Flora, i svår klass. Redan på framhoppningen kände jag hur otroligt taggad, fokuserad och sökande hon var. :) Väl inne på banan fortsatte hon på samma sätt. Hon flög fram och för första gången på detta tävlingsår samarbetade vi till hundra. Det var en magisk känsla, att komma i mål på väldigt bra tid och bara ynka 2 fel. :D 


Final fick vi också hoppa och där var hon precis lika lysande som bara hon kan vara! En otrolig glöd som smittade av sig på mig. :) 2 små fel även där, men det räckte till vinst och uppflyttningspinne, vilket resulterade i att hon blev elitklassad i krok. :O :D Så på lördag, 5 oktober, gör vi vår första elitstart i bana tillsammans. <3 
Näst ut var min lilla sprallis, Glader. Han är lite nervösare, tar in mycket mer av allt runt omkring och reagerar på mer saker... väldigt tveksam på framhoppningen till en början, det här med matta är de ju verkligen inte vana vid. 
Men till slut lossnade det och han fullkomligt flög över på framhoppningen. :D Väl inne på banan svek självförtroendet lite och han blev för tveksam. Mycket putt på bommar, men i övrigt försökte han verkligen. Vi kom i mål på hela 8 fel, men så är det ibland. Kan inte vara på topp jämt. ;) Glader gjorde vad han kände att han kunde denna dag, så jag är såå nöjd med gubben min. <3 

 
Sen var det bara Loui kvar, i medelsvår klass. Bara hans andra start i medel, kom jag på efteråt. ;) Han var lite nervig och hade lite för mycket energi efter att ha suttit inne dagen innan. Men han lyssnar så otroligt mycket, så när han stressar upp sig ber jag honom bara att stanna så kan vi liksom börja om från början. Han gjorde ett jättefint grundlopp på 4 fel, varav alla bara var pet. Vi fick dessutom hoppa final, vilket var toppen, för då var han betydligt säkrare. Ett jättefint felfritt lopp! :D Sååå stolt, och vilken otrolig kapacitet han besitter! :D <3 

 
Grymt nöjd med ännu en underbar tävling! :) Avslutar med en bild nedan som verkligen visar vilken otrolig samhörighet vi känner med varandra, unga som gamla! Vi är som en stor familj dessa dagar! 

 
 / Linda Gustavsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback