bloglovin

Nathalie Månsén

Hej!
Jag heter Nathalie Månsén, 20 år och är medarbetare på denna sajt.

 

 

 

Mitt intresse för djur kom redan i tidig ålder. Jag är uppväxt med en kanin och har haft katt och alla möjliga gnagardjur. Min allra första egna kanin skaffade jag runt 10-11 års ålder, en svart manteltecknad dvärgvädur vid namn Popsy. Hon blev bara 3 år, vi var tvungna att avliva henne pga. sjukdom. Efter Popsy hade jag marsvin i flera år innan jag bestämde mig för att ta upp kanin intresset igen. Har haft bl.a. hermelin, lejonhuvad och bondkanin.

Jag fick min första renrasiga kanin när jag tog studenten 2011. Det var en holländsk kanin. Trassel Maja, köpt från Skogsvägens Kaniner i Kil. Hon var mycket duktig inom hoppning och vi var ett bra team tillsammans. Hon var utställd på 94 poäng i både A och B klass.
När Maja var 3 dagar ifrån att fylla 1 år beslutade jag att avliva henne då hon varit sjuk i nästan 2 veckor. Jag kämpade hårt med henne och la mycket tid och energi på att få henne frisk. Eftersom att vi var så sammankopplade såg jag i hennes ögon att hon inte orkade mer. Majas död tog otroligt hårt på mig. Jag tänker på henne varje dag.

 


Trassel Maja


Idag äger jag en rexhane med dalmatinerteckning. Han kommer från Bregårdens Kaniner här i Karlstad. Han är min första rex och första hane. Han är otroligt lugn och charmig. Han har ställts ut 3 gånger och fått 92 och 93 poäng. Nu är han kastrerad och vi ska satsa helhjärtat på hoppning.

 

 
 

 
Jag har även en huskatt vid namn Frans. Han är otroligt go och en grabb full av bus.
Djur är en stor del av mitt liv och jag klarar mig inte utan djur.

 

 

 

Mina planer för framtiden är att jag ska starta en småskalig kaninuppfödning av holländska kaniner  när jag flyttar hemifrån .

 

Ett annat stort intresse jag har är foto och redigering. Mitt foto intresse kom vid 13 års ålder och när jag var 14 år köpte jag mig en Canon 400D. Idag fotar jag med en Nikon D7000. Det viktigaste för mig när jag fotograferar är att bilderna förmedlar en slags känsla. Jag fotar allt mellan himmel och jord.
Jag har en fotoblogg, http://thecityhelditsbreath.blogspot.com

 

 

/ Nathalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback