bloglovin

Sasja

 
Sasja är min fula lilla ankunge!
Hon är en dvärgvädur i färgen White Brun, född 2012-09-03.
Hon är född i Danmark men har bara Tyska kaniner i sin stam.
Jag blev så otroligt lycklig när jag blev kontaktad av uppfödaren i Danmark och hon frågade om jag ville köpa några kaniner av henne. Denna färgen är såå fin och ett mål för mig att föda upp i Sverige.
 

Foto: Emma Almquist
 
Den 20 januari 2013 åkte jag och några kompisar (bland annat Emma från Kaninmagazinet) över till Danmark för att hämta hem henne och en hane, Lothar. Det var en rolig resa där vi hälsa på hos två uppfödare, fick lära oss mer om hur man har kaniner i Danmark och de olika raserna.
 
 

Sasja är som sagt min fula ankunge, hon var inte så rastyspiskt vacker när hon kom hit men desto längre tiden går desto finare blir hon!
Nu har hon vuxit till sig litegrann och böjar se ut som en dvärgvädur om man kollar från rätt vinklar. ;)
Hon kommer utan tvekan att användas i min avel mot White Brun då hon, förutom att hon har rätt färg, har ett helt fantastiskt temperament! Med rätt hane kommer hennes ungar få hennes temperament och hanens kroppsform.
 
 
Sasja älskar att busa och utforska nya områden.
Hon är öppen för ALLT, nya saker undersöker hon mer öronen åt alla håll så nyfiken hon är. När hon utforskat färdigt har hon lärt sig att hon inte behöver vara rädd för saken. Tex när hon träffade en av mina hundar för första gången. Hon var supernervös, ville inte alls vara när hunden. Men det tog inte lång tid innan hon förstod att hunden inte är farlig och nu är de jättebra vänner! Hon är en klok kanin som lär sig, och framför allt MINNS vad hon lärt sig. Detta är en kanin för klickerträning!

 
// Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback