bloglovin

Malin Henriksson

Hej!


Mitt namn är Malin Henriksson och det är jag som är ägare av sajten.



Jag är en driven 24åring som såklart älskar kaniner. Mitt mål med denna sajtidé är att samla allt om kaniner på ett och samma ställe. Ytterligare ett mål är att få många prenumeranter och så småningom omvandla Kaninmagazinet till en tidning som kommer ut i butiken. När det kommer ske får framtiden utvisa, vi börjar så smått med en faktasida/blogg!





Mitt kaninintresse startade redan som barn. Jag fick mina första kaniner år 1999. Det var en blå dvärgvädur som hette Maja och en viltgul manteltecknad dvärgvädur vid namn Mimmi. Det var två äldre omplaceringskaniner, väldigt trevliga!
Sedan dess har kaniner alltid funnits i mitt hem. 

Nu i vuxen ålder och när jag har flyttat hemifrån till stort hus med trädgård så har jag startat en liten uppfödning av rasen Dvärgvädur. Min inriktning går åt färgen White Brun som är ytterst ovanlig. I skrivandes stund finns det bara tre kaniner av den färgen i Sverige - och de bor hos mig! De är dock importerade så väntar spänt på att föda upp egna.
Mer om min uppfödning hittar ni på hemsidan: www.toftaholmskaniner.se
Jag tar även emot omplaceringskaniner när jag har lediga burar. Känns alltid lika roligt att hitta nya mer seriösa hem till de stackars övergivna kaninerna.


 



Jag är en djurmänniska ända in i själen så här bor även 2 hundar, 2 katter och 2 hamstrar. Jag har haft väldigt mycket olika djur under mitt korta liv men kaniner är de som verkligen bitit sig fast i hjärtat. Djur är ett måste i mitt liv och så kommer det förbli! Tur att jag har en förstående sambo som också tycker det är kul med djur - sålänge jag sköter dem och han bara behöver gosa!

 

Ett annat stort intresse jag har är fotografering. En bild säger mer än tusen ord? JA!
Jag har en liten hobbyverksamhet där jag fotograferar mina kunder antingen i min studio, utomhus eller på önskvärd plats. Mina kunder är självklart djur i alla dess former!

 

Följ min fotografering eller boka en tid på www.djurfotografen.nu.


Foto: Emma Almquist under kaninutställningen i Arlöv

 

Välkommen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback