bloglovin

Lothar

 
Lothar är en dvärgvädurs hane i färgen White Brun, född 2012-06-26.
Han är född i Danmark men har bara Holländska kaniner i sin stam.
Jag blev så otroligt lycklig när jag blev kontaktad av uppfödaren i Danmark och hon frågade om jag ville köpa några kaniner av henne. Denna färgen är såå fin och ett mål för mig att föda upp i Sverige.
 

Foto: Emma Almquist
 
Den 20 januari 2013 åkte jag och några kompisar (bland annat Emma från Kaninmagazinet) över till Danmark för att hämta hem honom och en hona, Sasja. Det var en rolig resa där vi hälsa på hos två uppfödare, fick lära oss mer om hur man har kaniner i Danmark och de olika raserna.
 
 

Lothar har en härligt lugn personlighet, gillar mys men sedan han fick bli pappa älskar han honor över allt annat!
Honor Honor Honor Honor 
Han blev pappa till 5 st kaninungar den 9 mars 2013.



Han är framåt och nyfiken, lite nervös på nya ställen men det övar vi på.
I Maj 2013 blir det hans utställningsdebut! Mycket spännande att se vad domaren säger om honom men i mina ögon kommer han alltid vara finast! 


//Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback