bloglovin

Nora Thenander

Hej!

 

Mitt namn är Nora och jag är det senaste tillskottet i Kaninmagazinets gäng. En tjej på sexton år med djur som min största passion.

 

Jag har alltid haft hund och är uppvuxen i en valplåda. Min mamma föder upp Welsh springer spaniel så djur, avel och hundar har alltid legat mig varmt om hjärtat. Kaniner hade hon innan jag föddes så hade tyvärr inte turen att få växa upp med dem. Mina första kaniner fick jag för något år sedan. Det var meningen att det bara skulle bli en, min lilla dvärgvädur Bellemere, men jag fick med en lite äldre herre vid namn Gunnar. Han fick raskt byta namn till Marco men dog kort senare – varför vet jag fortfarande inte. På fritiden sysslar jag med rollspel via sms, inte Dungeons and Dragons alltså. Jag pluggar för tillfället på natur men funderar på att byta linje och gå vård och omsorg plus extra ämnen istället då mitt mål är att bli rättsläkare. 

 

 
Jag och Marco
 

Hemma har vi femton hundar (nio av dem är fem veckor), två hästar, två kaniner med åtminstone två till inplanerade, hur många husmöss som helst och ett par dussin fiskar. Jag bor i ett stort hus med torn (!) och det är ständigt byggkaos men jag trivs som en läsare i ett bibliotek. När jag inte myser med djuren så sitter jag och lusläser allt jag kan om kaniner och planerar och ritar kaninburar, hagar – ja nästan allt jag kan tänka på!


 
 

Tyvärr finns ingen bild på Koby då han alltid vägrar samarbeta de få gånger jag försöker fota. Nåväl, jag har ju som sagt även hundar och dessutom två hästar. Jag bor på en liten gårdsliknande tomt och min största hobby är att sitta och skissa på hur jag vill ha det med allt. Mina framtidsplaner med kaniner är att föda upp japantecknade dvärgvädurar med välmarkerade färger och gott lynne. Övrigt om mig är att jag älskar att läsa, särskilt om kaniner, och suger åt mig information som en tvättsvamp. Google is my friend och jag har alltid över hundra flikar öppna och ännu fler bokmärken om bara kaninsaker. Min plan är att spara allt i en pärm och sedan kanske göra artiklar om det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback