bloglovin

Ett helt fotbollslag!

Har ju glömt att berätta att vi fått tillökning här hemma i kaningården. Minns ni hur tjockisen såg ut?
 
Tinka på dag 29
 
Kan säga att det inte är undra på att hon var så här stor. Tidigt på morgonen mellan (02-07) på morgonen den 22maj föddes min fjärde hoppkull här hemma. Jag vaknade av en hungrig Tinka som kastade runt med skålen. Så det var bra till att gå upp och ge damen mat. Hörde hur hennes mage kurrade så nog var hon hungrig alltid. Jag trodde inte då att hon fått sina små. är jag satt och studerade Tinka när hon åt tyckte jag det prasslade lite i halmen i bolådan. Trodde först jag hörde i syne men tittade närmare. Trodde inte det låg några bebisar där vid första anblicken då jag tänkte jag skulle se mer päls. Dock är det ju bra varmt så Tinka valde att inte lägga allt för myclet päls över de små.
 
Men jodå, när jag stack ner handen hittade jag en hel hög med pigga krabater. Åkte till jobbet men ska erkänna jag längtade hem under hela dagen. Valde när jag kom hem att ta en nogrannare titt på de små. Mest för att se hur många och om alla levde. Många, ja det är väl nästan en underdrift för oj! Hela 11st små hittade jag i boet, alla pigga. Så på en natt har kaninantalet här hemma ökat från 4st till 15st - wopps! Får väl vara glad att jag inte bor hemma längre.
 
 
 
Lite roligt var att av 11st så är hela 10st brokade/mantlade och endast en liten är helfärgad. Färgen på samtliga är svart, vilket jag väntat mig. 
 
//Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback