bloglovin

Sandra Magnusson

Hej alla kaninintresserade!

Mitt namn är Sandra Magnusson. Då jag är lite nojig över att bli gammal så låt oss säga att min ålder är ”tidlös”. Jag har fått förtroendet att bli medarbetare här på kaninmagazinet, en blogg jag själv tycker är fantastiskt bra om man vill lära sig mer om kaniner.

 

Jag med vår hund Casper som liten valp

 

Djur har funnits i mitt liv sedan jag tjatade mig till min första hamster vid 6års ålder. Hade min mamma vetat då vad hon vet nu så tror jag aldrig hon gått med på det. Efter hamster har jag haft marsvin, degus, fiskar, katt, hund, höns och foderhäst. Även kaniner har funnits sedan tidig ålder men blev först ett brinnande intresse för mig runt årsskiftet 2004/2005.

 

Blandade bilder på några mina underbara långöron!
Uppe f.v: Sandy, Enya, Happy. Nere f.v: Yla, burkompisarna Trassel och Ronja

 

 

En vän frågade mig en kväll i mellandagarna om jag ville följa med och se kaninhoppning. Ska jag erkänna var min första reaktion ”du skämtar?”. Men icke. Sen den gången var jag fast och idag 7år senare så är kaninerna och kaninhoppning en stor del av mitt liv. Jag har innan dess även sysslat lite med kaninutställning och avel av renrasiga dvärgvädurar.

 

Just nu är jag studerande och bor tillsammans med 7st kaniner på 25kvm. Lite trångt kan tyckas men jag skulle inte vilja byta ut det mot allt i världen! De är alla av hoppsläkt och är med mig och tävlar aktivt. Vill du veta mer om dem så skutta gärna in och titta på min hemsida: http://www.kyrkelidens.kaniner.se. Det finns även en längre artikel om min uppfödning här på sajten för den som är intresserad.

 

 

 

Kaniner är som sagt ett stort intresse och jag försöker suga in all kunskap jag kommer över. Jag har turen att fått läsa mycket avel, beteende och genetik i min utbildning, ämnen jag tycker är otroligt intressanta och roliga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback