bloglovin

Rymmarniño

Sedan ett par månader tillbaka är det inte längre lönt att sätta Niño i hagen - när en återvänder för att hämta honom befinner han sig ändå på andra sidan staketet. Varje gång.
 
 
 
 
Till en början förmodade jag att Niño faktiskt lärt sig hoppa 70 cm men efter att i smyg observerat när brottet begåtts kan jag konstatera att läget är bra mycket värre än så - han klättrar den illbattingen! Först skuttar han en bit upp och landar mitt på gallret (svajande kompostgaller) sedan stretar han uppåt en maska i taget upp till kanten. Här tar den lilla bollen sats, hoppar och landar nöjt på andra sidan. 
 
Ofta drar han sedan iväg för att flörta med fröken Merith-Pixie på andra sidan trädgården. Eller kommer hoppandes i hälarna på någon människa. Sticker gör Niño inte, allra helst skulle han nog vilja bo under mitt skin (och så kan han ju inte överge hartösen han uppvaktar). Tills vidare motioneras han alltså frigående och följer efter som en liten vovve, jagar katten, rullar sig i komposten, gräver fram fjolårslöv...
 
Men när hagen tinar loss från marken i sommar blir det till att vända gallren på högkant.
 
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback