bloglovin

Ett satspån

Det ospånade ögat.
 
När jag skulle vattna kaninerna tidigare idag upptäckte jag till min förskräckelse att Niños vänstra öga blivit dubbelt så stort och alldeles blött runtom. Efter noggrann sköljning och tvätt med koksalt så kröp en mycket liten men överraskande lång spånflisa fram vid ögonlocket. Stackars lille skrutten! Jag vet hur smärtsamt det kan vara då jag själv lyckades med ungefär samma konststycke alldeles nyss. Men en människa har ju något bättre förutsättningar att plocka ut eländet. 
 
Nu, några timmar senare är pälsen torr, svullnaden har gott ner betydligt och slemhinnan ser inte alls lika irriterad ut. Håller tummarna för att allt blir bra till i morgon och att det inte visar sig vara mer än den lilla flisan.
 
Håller tummarna för Nathalie's lilla B också, hoppas att allt ordnar sig! <3
 
/A
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback