bloglovin

Fiba first

Fiba First

 
 
Komplettering foder för den som vill ge sin kanin lite extra fibrer. Fiba first innehåller hela 30%fibrer.
500g kostar 99:- på Arken Zoo, inget den som har många kaniner kanske köper men för mig som har två så unnar jag mina små hjärtan detta ibland. Dem tycker det är supergott.
 
 
 
 
Storleken på höpinnarna varierar, oftast är dem rätt långa. Så det blir lite att knapra på. Detta ska inte ersätta det vanliga höet utan är bara ett tillskott utöver det, att blanda i pelletsen tillexempel. Mina brukar få det som mellanmål några dagar i veckan och då får de runt 3 pinnar var.
 
 
 
 
 
BRUKSANVISNING: Dagsbehovet för en vuxen kanin (2,5 kg) är ca 75 g Fibafirst per dag (eller 30 g/kg kroppsvikt/dag). Kaninen kan ha fri tillgång till Fibafirst, dock bör vikten kontrolleras regelbundet. Fräscht hö och friskt vatten ska alltid finnas tillgängligt. Öppnad förpackning förvaras svalt och torrt.
SAMMANSÄTTNING Timotej, alfalfa, vetemjöl, sojabönsmjöl, malda ärtor, johannesbrödfrömjöl, alfalfa proteinextrakt, flingat havre, linfrö, sojaolja, salt, dikalciumfosfat.
ANALYTISKA BESTÅNDSDELAR Råprotein 14%, råfiber 30%, fett och olja 3,5%, aska 7,5%, kalcium 0,8%, fosfor 0,4%, natrium 0,4%.
TILLSATSER/KG Vitamin A 15000 IE, vitamin D3 1500 IE, vitamin E 60 mg, järnsulfatmonohydrat 152 mg, vattenfritt kalciumjodat 1,5 mg, kopparsulfat pentahydrat 20 mg, manganoxid 38 mg, zinkoxid 62 mg, natriumselenit 0,2 mg.
 
 
 
/Nathalie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback