bloglovin

Recension: Bonbinos morots och luzern bollar

Här hittar du produkten
Pris: 20kr
 
Info på hemsidan: Små runda bollar med smak utav morot och luzern. Utan tillsatta färgämnen.
På förpackningen: Bonbinos-knaprig och lätt omväxling med värdefull lusern,spröda morötter och högklassigt sädesslag. Bonbinos är en idealiskt komplettering till huvudfodret (15 styck per djur per dag)
 
 
 
 
Detta köpte jag mest för att det skulle va roligt att testa någonting nytt. Det verkar ändå helt okej och nyttigt.
Kan ges till både kanin och marsvin. 
Denna påse var faktiskt kaninerna mest nyfiken på. Den prasslade och när jag öppnade den kom dem som galnar mot mig. 
Det luktade fräscht och "kaninmatigt" så inget fel på doften. Kaninerna knaprade i sig dem med glädje och ville hela tiden ha mer. 
 
 
Dem fick 3 stycken var till att börja med. Enligt anvisningarna kan man ge 15 stycken, men det känns väldigt mycket och onödigt. Samt att det var inte så mycket i påsen så det skulle inte räcka speciellt länge. 
Skulle gissa på att det var runt 40-50 små bollar i påsen. 

Jag kommer att ge max 5 per dag någon gång i veckan, lite helg godis. Lät väldigt mysigt när kaninerna knaprade i sig det.

Vet inte om det finns att köpa någon annanstans än på teddytassen, handlade bara där för det var gratis frakt och det har dem nog inte särskilt ofta och annars är det väldigt dyr frakt. Får se hur länge det räcker och om jag köper det igen.
 
Kaninerna verkligen älskade det!
 
5/5
 
 
/ Nathalie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback