bloglovin

Belle är kastrerad, dag 1 och 2.

Igår var jag iväg med Belle till Djursjukhuset i Karstad. Jag var otroligt nervös innan, trodde verkligen att jag skulle spy. Men jag blev lugn när jag väl kom dit och fick träffa veterinären, samma som kastrerade Jumjum. Hon gjorde mig lugn och säker!
 
 
 
 
 
När klockan var 11 slutade jag jobba och jag gick hem för att göra i ordning buren, ska sätta för luckan mellan våningarna, byta mattorna osv. Det tar otroligt lång tid att städa buren!
Jum var ju lös och var som en yr höna, och störde mig. Det gjorde att det gick segare. När klockan var 14.00 var jag inte riktigt klar men fick avsluta snabbt för att jag skulle hämta belle klockan 15.00.
 
Det var lång kö på djursjukhuset så halv fyra fick jag hämta Belle. Hon var relativt pigg faktiskt, hade fått i sig critical care. Men jag reagerade på att jag inte fick med metacam. Jag sa att jag ville det, och att det säkerligen behövdes.. Men nej de var helt fast vid att jag inte skulle få det. Eftersom det inte är en rutin med MC på kaniner och det kan göra mer skada än nytta på magen.

Hon var väldigt nyfiken när hon kom in i buren, allt var ju nytt! Så hon skutta runt lite som inget hänt i ett par minuter sedan satte hon sig ihopkurad i ett hörn.
Senare på kvällen gav jag henne CC.

Idag när jag vaknade hade hon inte ätit eller druckit någonting. Inte heller bajsat, kanske kissat. svårt att se när jag har stallpellets i toan.
Hon fick lite CC och sedan gick jag till jobbet. Kl 10 kom jag hem igen, gav CC och tillståndet var detsamma.

Kl.1400 ringde jag veterinären och berättade hur det låg till. Jag skulle ha MC nu!
Så jag fick åka och hämta det, sa även att jag ville ge Belle vätskeersättning. Så hon fick bli med.
Väl hos veterinären såg jag att hon hade kissat i transportburen :D Det krävdes en åktur för att skaka om blåsan lite. Hon fick vätska&metacam och jag fick en dos med mig hem.
Köpte även fibreplex, bra att ha!
 
Redan efter 1 minut i buren började Belle på att knapra på örterna som låg i buren, vilken lättnad och vad lite som krävdes!
Borde fått MC redan från början, det är väl rätt uppenbart att man har ont efter att ha opererats.
 
Nu hoppas jag på att hon kommer börja äta och bajsa lite. Jum trivs inte som särbo på bottenvåningen så hoppas hon blir bra och läker snabbt så dem kan flytta ihop igen.
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback