bloglovin

Dogmans halm

Köpt på Granngården, 119:-. 110 liter.
 
 
 
 
Anledningen till att jag köper halm är dels för att få ett mjukare underlag i buren, det hindrar ströet från att skräpa lite mycket och Jumjum tycker det är gott att äta!
Jag har tidigare köpt mitt halm på djurmagazinet, där kostar 30 liter 33:- (Eller 4 för 100:-)

 
Under mitt senaste besök på Granngården i Karlstad när jag skulle köpa nytt strö hittade jag denna halmen och tänkte att det kan vara värt att testa eftersom det går åt rätt mycket halm hos mig.
 
 
 
 
Jag måste säga att jag är mycket besviken på kvaliten... Visst det är otroligt mjukt, vilket är bra för Jums fötter men det är väldigt små strån och Jum vill inte äta det alls. Sedan är det väldigt mörkt, om det nu spelar någon roll? Bilderna är inte rättvisa eftersom de är tagna med blixt. Jag kanske bara fick en "dålig" påse, jag vet inte.
 


Jag har bara att jämföra med djurmagazinets halm, det har långa fina strån, är mjukt med en gyllenbrun färg och verkar smaka mums.
 
Detta halmet går endast till underlag och ingenting annat, någon som köpt detta och varit nöjd?

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag har varit nöjd, men det beror kanske på att mina kaniner inte äter halmen ändå :)Jag tycker att det är smidigt att det är en sån stor påse och att man kan få den hemlevererad (har ingen bil).

2013-05-30 @ 10:18:03
Postat av: ML

Hej! Jag bor i Karlstad och har haft lite problem med att hitta bra hö! Köper du i butik eller från något annat ställe du kan rekommendera? Själv köper jag från Arken zoo, men sist var det så dammigt att min lilla skrutt fick stora problem med nysningar.

Svar: Hej!Jag köper hö från Jumjums uppfödare, men innan det köpte jag från Djurmagazinet, tycker dem har bäst hö om man jämför de olika zoobutikerna.
Det kanske finns någon bonde i närheten du kan köpa av, eller höra med 4h gården? :)

/nathalie
Kanin Magazinet

2013-05-31 @ 17:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback