bloglovin

Vkh, skattkärr 10/11

Idag hade Värmlands Kaninhoppare tävling i Skattkärr och jag var där och tävlade med Belle & JumJum.
 
Klockan nio åkte jag iväg till Hammarö för att hämta upp Julia och hennes kaniner, sedan begav vi oss vidare mot Skattkärr, efter att ha åkt vilse ett par gånger kom vi fram, precis i tid för start.
 
 

Julia Persson hoppar Elit med Tipi.
 
 
Det var lättklass först och Jumjum hoppade som nummer 7. Han var inte riktigt sugen på att hoppa i kylan så det blev 4 fel.
Efter att ha iaktigit Jumjum på tävlingar har jag kommit fram till att han ska egentligen hoppa mot slutet för då går det bättre. Tror han måste komma till tävlingen, lugna ner sig. Gå ut och springa av sig lite och sen hoppa.
Idag var det mer, komma fram -ta ut- hoppa. Det blir lite för kaos för honom då .
I finalen gick han på 1 fel! Han hamnade på en 13e plats av 23 tävlande.
 
Belle var lite längre bak i startordningen och jag erkänner att jag var väldigt orolig över att hoppa med henne, hon är väääääldigt kaos på banan. Rak är hon inte bra på x) Utan hon gillar krok.
Men idag var hon faktiskt väldigt duktig, hon rev 1 hinder och i finalen gick hon på 0. Superfint och snabbt lopp!
Vilket gav henne en pinne, så det var första pinnen :D Superglad!
Tog en vit rosett som pris.
 
 
 
 
Fick reda på att domarkursen 2014 ska vara i Värmland så då tänkte jag passa på att gå den! Har inte varit med speciellt länge så jag kan inte riktigt allt, får ligga i hårdträning :)
 
 
Julia Björlin med Fina lovis.
 
 

Julia Björlin med Spark.
 
 
Blev tyvärr inga filmer eller bilder på mina kaniner, eller bilder på andras utan bara filmer.
Det var en rolig tävling och den slutade 14.00.
 
 
/Nathalie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback