bloglovin

Ett kaninburshack!

Jahapp, då var det dags för en ny bur. 
 
Mitt kaninägarskap har lett till uppkomsten av hjärnfiltret "potentiellt kaninboende". Där hyllor garderober, bordsskivor, gamla dörrar... typ allt skannas på jakt efter den ulitimata burlösningen. Ni känner säkert igen er. Ska tilläggas att det mesta tyvärr är för litet, så det brukar sluta med att jag bygger själv (tack och lov för donerat spillvirke).
 
När jag sorterade post ikväll så fick jag syn på en mycket hackbar redskapsbod. Önskar bara att den hade varit en halvmeter bredare.
 
Men ett tips till dig med små kaniner:
 
 
 
 
Boden finns på Jula för 1 499 :- denna vecka. Virket är grundoljat enligt kampanjbladet, måtten: 149*164*78 cm (B*H*D) och den ska väga 48 kg. Har nog aldrig kommit undan så billigt när jag byggt själv och knappast med lägre vikt heller för den delen.
 
 
 
 
 
Tänker mig ungefär såhär:
  1. Ett långt hyllplan i mitten (för två fack).

  2. De befintliga hyllorna flyttas för att bli sitthyllor/extra våning i varsit fack. Eventuellt kan det byggas ett täckt krypin där.

  3. Byt ut ena dörren till en nätdörr.

  4. Vänd på taket, sätt en liten hängränna i nederkant eller gör ett helt nytt.

  5. Ge den någon typ av ben.

    Klart!
 
Hoppas det var till nytta för någon :)
För min del blir det nog till att gräva fram snickarbyxorna igen. 
 
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback