bloglovin

Kaninanpassad inredning

Ja, ibland undrar jag om det är jag som bor här med mina kaniner, eller om det i själva verket är de som bor här, och jag får vara glad jag får ha en egen säng. Pysslat lite i varje fall. Kyla och mörker är det som möter mig när jag kommer hem om kvällarna. då har jag inte världens lust att motionera kaniner och vill heller inte släppa ut de när det är så mörkt. Så, då får vi ha lite inomhusbus istället!
 
Olyckor händer lätt och för att undvika detta har jag lådor utplacerade lite varstans där kaninerna verkar tycka det är passande att lägga en kisspöl. Å när en väl börjat, ja då måste ju nästa också göra det.
 
 
Två busar kollar in den nya inredningen.
Tackar Sofia för denna idé som kaninerna tycks älska!
 
 
Så, nu finns det två sådan här kartonger. De är en billigare och tuggvänligare variant av kattlåda med huv som man kan köpa på djuraffären. Perfekta, då de bara är att byta ut kartongen när kaninerna "slaktat" den, och de verkar uppskatta sina krypin. I ena kartongen finns två ingångar/utgångar så man kan fly om "faran kommer". I lådan finns en plastlåda/kattlåda med strömaterial (använder Four Friends smådjursströ) och hö såklart!
 
//Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback