bloglovin

Nu har jag bestämt mig

Idag ringde jag och bokade tid för kastrering av Belle.
Har funderat mycket dem senaste dagarna och jag vet inte varför men magkänslan har sagt till mig att jag ska behålla henne och kastrera henne.
Den 16e januari kl 8.00 ska jag lämna in henne på Djursjukhuset i Karlstad. Det kommer kosta 1466kr, så det svider lite i plånboken. Men jag är inte den som är "rädd" för att kosta på mina djur.
Jag hoppas bara allt kommer gå bra (om inte kommer jag aldrig att förlåta mig själv) och att hon blir bättre, lugnare och tamare av kastrering. Jag hoppas att nå fram till henne mer.
Jag hoppas jag har gjort rätt val, för det känns rätt.
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill bara "påpeka" att
När man tar bort livmorden på en honkanin heter det sterilisering men där imot tenstiklarna på en hankanin heter det kastrering :)

Svar: Hej!Nej det heter kastrering på en kaninhona när man tar bort livmodern.
Vid sterilisering tar man inte bort livmodern.
Kanin Magazinet

2014-01-18 @ 18:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback