bloglovin

Ännu en pinne till Belle!

Igår var jag på tävling i skattkärrs ridhus, det var krok lättx2.
Belle hoppade superfint båda gångerna, gick på 0+2. Första gången skulle det egentligen blivit 0+1 men jag fastnade med kopplet och rev ett hinder.. det var lite synd. Belle kom på 4eplats första gången och 7e andra. Av 23 tävlande. Så hon fick en första pinne i krok, på förra tävlingen tog hon en i lätt.
Jumjum var inte lika sugen, han gick på 4+2, tråkigt att se att han slarvar när jag vet vad duktig han är. Men så är han, ibland är han superbra och ibland inte.
Andra omgången var han mer taggad, men då blev han utesluten tack vare mig, för jag lät han hoppa fel väg. Jag blev så glad att han hoppade i bra fart och rev ingenting, sen när det var ett hinder kvar så hoppade han tillbaka till första hindret... riktigt surt, men det är sånt som händer, Kortslutning x)
 
Började även på mina domaruppgifter, gjorde banan till krok medelsvår som dem verkade vara riktigt nöjda med! Fick beröm för den.
Sedan satt jag och tog tid, vilket var otroligt jobbigt eftersom det var ungefär fem minusgrader. Ush vad kallt det var!
 
Det var en rolig tävling iallafall. Nästa tävling är 14 december och då är det julavslutning.
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback