bloglovin

Spolmask

Inte nog med att Jumjum ska ha problem med tassarna så visade det sig att han fått mask också.
Jag upptäckte det när jag matade honom med critical care, så såg jag att det kröp ut en mask ur anus på honom, sedan hittade jag även mask i avföringen. Så när smärtstillande kuren var klar var det bara att börja avmaska.
 
 
Jag köpte flytande axilur för hund och katt på apoteket, gav han 0,5 ml per kg, alltså 2 ml per dag i 5 dagar.
Gav sista dosen igår, sedan ska jag ha uppehåll i 14 dagar och sedan ge han i 5 dagar till.
Sanerade buren igår också. Ska vara riktigt noga med toa hygienen nu framöver.
 
 
Anledningen till att han fick mask måste vara på grund av all stress som kommit nu, med veterinär, tassar och denna ständiga smörjning och matning, det har blivit för stressigt för han så han inte kunde ta hand om masken själv.
 
Sedan äter han inte ordentligt så jag måste även mata han med critical care.
 
 
 
Får hoppas att min lilla jumis blir bättre nu, han har magrat av väldigt pga masken :/ Ska proppa i han alla godsaker som finns så han blir en knubbis.
 
Älskade jum bli frisk nu <3
 
 
/ Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback