bloglovin

Påskstädning

Nu har det gått 2 veckor sedan jag bytte till matta i JumJums bur, han accepterar den - har bara bitit lite lite på kanten och det fungerar superbra annars!
 
Det städas för fullt här hemma inför påskfirandet så därför tänkte jag göra lite fint i Jumjums bur med eftersom det såg ut som ett bombnedslag efter allt hö och halm etc...
 
Jag tog bort gallret och sedan öste ut all överflödigt gammalt halm och hö o papperskorgen, sedan skakade jag av mattan i buren och dammsög mattan, sopade bort resterna i buren.
Buren är så stor så jag går knappt plats med den i badkaret och komma in med den dit för rengöring. Eftersom Jum är så renlig av sig så brukar det räcka med att tvätta den på plats, använda sprayflaska och papper i princip x)
Han fäller även så, fick dammsuga kanterna på buren för där är det alldeles vitt, håret dras dit. Det var verkligen jättemycket hår i hela buren!
 
 
 
La allt halm i en hög, vet inte varför. Kände för att testa. Får se om han vill gräva ut den eller vad han hittar på :)
Han fick även en ny rönn kvist.
 
 
/ Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback