bloglovin

Ny medicin

Efter ett snabbt beslut valde jag att åka in med Happy till veterinären idag. Jag tycker mig märka en försämring och med en stundande påskhelg ville jag inte chansa då jag visste Marianne (veterinären) skulle vara ledig.
 
Happy har svarat bra på Baytril fram tills igår (måndag). Då tyckte jag hon började få en snabb och häftig andhämtning igen. Ett bakslag känns det som och panken att bakterierna blivit resistenta mot antibiotikan slog mig. Med resistenta menas att bakterierna utvecklas och därför kan stå emot antibiotikan.
 
Så ringde idag och fick tid vid 14.00. Vart hemma och magsjuk så kan ju säga jag hoppades innerligt att jag själv skulle klara av bussresan - men det gick. 
 
Är man sjuk får man skämmas bort lite. Jordgubbar är Happys favorit.
 
Happy blev vägd och en lättare rutinundersökning. Var jag bara en nojig kaninägare? 
När Marianne tyckte att hon också kunde märka en försämring så vart jag både orolig och lättad på samma gång. Så nu vart frågan, vad behövdes ändras?
 
Fick hem recept på en ny medicin som Happy ska ha istället för Baytril. Nu får ni hålla allar tummar o tassar där hemma för vår skull och för att Happy ska bli frisk.
 
//Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback