bloglovin

Ringmärkt

Nu har lilla Pixie (även kallad Merith/Märit) haft sin benring i ett par veckor. 
 
 
 
Mina tidigare kaniner har antingen haft örontatueringar eller varit omärkta så det blev ringmärkningspremiär med Pixie. Det var lite nervigt att styra den förbi alla spretiga tår, räta ut benet och få ringen på plats men tillslut satt den!
 
Jag har oroat mig både för att hon ska tappa den eller bli för musklig (de är ju ute i hagarna i princip hela dagarna). Men Pixie verkar inte ens ha noterat att hon har den på sig. Jag kollar benet varje kväll och hittills har det inte hänt någonting. Uppfödaren har inte haft några problem och jag hoppas att det fortsätter att gå lika bra här.
 
 
 
 
/Anita

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback