bloglovin

Recensioner på selar & koppel

Jag tänkte göra ett inlägg nu där jag skriver lite om selar jag har köpt på diverse ställen. Ris och Ros. Som kanske kan ge er lite tips inför framtida köp. Sedan har ju alla olika upplevelser och åsikter :) Så det jag tycker kanske inte ni tycker.
 
Först ut är Nästagårdens selar
 
 
Gjorde en beställning från denna tillverkaren i juni 2013, fick hem dem i slutet av september.
Först så fick jag informationen att dem kommit bort i posten och att jag skulle få nya, men det dröjde ju ett tag... När jag väl fick selarna hade kaninen som skulle haft S blivit för stor och den specialsydda selen var för liten / jum hade blivit fet.

Den lila/gröna selen är stl S.Jättesnygg, fina färger, bra gjort. Men det var inte en small i mina ögon utan mer en xs.
Den rosa/turkosa selen, så himla snygg! Men det var en väldigt konsitig modell av Medium måste jag säga. Belle trasslade in sig för att remmarna inte riktigt var i... vad heter det... Det kändes typ som man tagit olika band och bara satt ihop dem och hoppats på att de passade bra ihop. Nej den va inte alls bra. Hur var den att hoppa med? Inte alls bra. Hon trasslade alltid in sig på framhoppningen.
Den lila selen var specialsydd, jättemysig i mocca. Supermjuk. Men den stämde inte riktigt efter mina mått. Bogbandet och magbandet var för litet så den passade inte alls bra till Jumjum.
(Den är till salu nu om någon vill testa den på sin rex, tror den passar bättre till en mindre på typ 3-3,5 kg)
Hur var den att hoppa med? Jo den funkade väl.. Men lite liten som sagt. Inget fel på den bara den kommer på rätt kanin.
 
 

Köpte även ett lila koppel som var 4 m långt. Använde det en gång sen gnagade Belle lite på det och då kom det fram massa trådar... ja ni ser hur det ser ut. Så det använder jag inte längre. Sedan var knäppet väldigt litet.
 
Beställde selarna så att jag skulle ha dem inför sommarsäsongen men fick dem i slutet av säsongen (efter otroligt mycket tjat och ignorans). Sedan passade ingen av selarna & kopplet gick sönder direkt så det var lite mindre än 300 kr i sjön.
Det finns jätteroliga färger att få på selarna så utseendet är det inget fel på, men storlekarna gillar inte jag.
Kanske har någon bättre erfarenhet än mig.
 
 
 
 
 
Selshoppen fd. Trocaderos
 
 
Löööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööövvvveees it!
Stadiga och rejäla selar, har köpt en del där ifrån och är alltid lika nöjd (bara bogselar). Dem sitter skitbra på kaninerna! Och sitter där dem ska, bogselarna brukar åka ner och krångla på en del men jag tycker dessa är jättebra. Finns inget negativt.
Likaså kopplen. Det är rejäla koppel i bra material. Att de är tjocka älskar jag, för det gör dem mer tåliga.
Tex rabb-its koppel är väldigt tunna (Hade tänkt skrivit om dem med men hade kastat kopplet. Det var ett bett så gick det av)
Riktigt bra försäljning av selar och koppel. Supersnabb leverans också.
Funkar jättebra att hoppa med.
Hoppas verkligen inte dem lägger ner 2014.
inköpt: efter löpande band ;) Första 2010 och sedan är man fast
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dessa selar har jag inte riktigt hunnit testa så jättemycket. Det är stadiga och rejäla selar. Superfina, eller hur?
Den översta selen är specialsydd men det blev fel mått så den passar inte alls. Väntar på en ny. (Vill någon köpa den så hojta till. Något större än M, längre bogband för låna kaniner).
Det som är negativt med selarna, som jag kände direkt är att det är väldigt trångt att sätta på dem, dvs få selen över öronen. Kan bero på att de är såpass stela.
Men dem är bara fina att titta på också :) Så himla fina och bra gjorda. Något dyra dock..
inköpta, december-13
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min presonliga favorit! Är inget big fan av H-sele men denna är to die for! Köpte denna på Örebro utställningen förra året i november. Fick chansen att testa den också innan jag köpte den. Det är mocca, stl L.
Passar verkligen perfekt på jumjum. Så rekomenderar denna till dem som har svårt att hitta sele till rexar. Långt ryggband och sedan ett magband med många hål.
Tycker om den här jättemycket, men vill inte slita sönder den för mycket ;)
Passa jättebra att hoppa i och gå promenader i.
 
 
Men bäst överlag tycker jag ändå selshoppens selar och koppel är.
De har tyvärr inte så stort färgutbud men man får riktigt bra selar och koppel för en billig peng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback